Contentstrategie, experiencemananagement, storystelling, branded journalisme, branded content, native advertising, etc. etc. Wij als  venue marketeers hebben hier vast heel wat (online)boeken over gelezen. Bij iedere content die ik activeer denk ik na over drie hele simpele maar toch best pittige vragen; boeit dit?, bindt dit? en betrek ik hiermee onze doelgroep? Vind je het moeilijk om dit te beantwoorden als je bezig bent met content, stel dan één simpele vraag aan jezelf: word je er zelf enthousiast van? En wees meer dan relevant, wees opmerkelijk! Gaat het kriebelen als je op de ‘knop’ verzenden drukt? Ben je wel eens zenuwachtig als je een mailing verstuurd naar je database? Als je van je ideeën enthousiast wordt, dan wordt je uiteindelijk ook enthousiast over de content voor deze ideeën. Dit is een absolute voorwaarde voor succes voor je venue. Maak dingen die je leuk vindt. Zorg dat je collega’s van hun stoel vallen omdat ze je mailing onwijs mooi vinden. Doe het!

Whether your works makes jaws drop, heads turn or eyes pop, let’s make people talk. Because that’s the way we want to walk.

Om iedereen binnen de livecommunicatiebranche te overtuigen heb je een mengeling nodig van geloofwaardigheid, data of statistieken, bewijsvoering en het beroep doen op iemands emoties. Als venue marketeer probeer je hem/haar te raken en te ontroeren. Denk hierbij ook aan je zintuigen en hoe je deze kan inzetten (check mijn blog over venuesenses). En als je er een poppenkast van wil maken, voeg er dan een vleugje humor aan toe.

AP906442982091-1016x500

Venuecontent staat of valt met de mensen die het moeten bedenken en uitvoeren. Hebben ze de vaardigheden hiervoor, het talent of het empathisch vermogen? De mensen binnen je venue bepalen ook de vorm, sfeer, uitstraling, toon, setting, context en gevoel. De wetenschap zegt: 93 procent van je communicatie is non-verbaal. Wat je precies zegt, is dus ondergeschikt aan het beeld. In die 93 procent zit namelijk onze verbinding met anderen. M.a.w. je hebt juist je mensen binnen je venue nodig! Creëer dus een ‘contentteam’ en betrek hen bij het maken van je content; van parkeerwachter tot aandeelhouder, ze zijn goud waard. Als jouw contentteam binnen je venue niet lijkt op de doelgroep die je wilt bereiken, hoeveel kans van slagen geef je jezelf? Ik zeg: heeeeelllll weinig! En zorg daarnaast dat je je doelgroep niet alleen kent qua data, maar wees ook je doelgroep. De beste content ontstaat vanuit een diep begrip en veel kennis van je doelgroep. Ga persoonlijk de dialoog met hen aan, ik doe het zelf ook. Lekker onder genot van een biertje in een Amsterdamse kroeg, gewoon van mens tot mens.

Wat hebben wij toch een vette job als venue marketeer!
Have fun with creating venuecontent.