We are in the MIX and we are going rock again in 2016!

Wat een tof jaar was 2015! Wat heb ik genoten van tientallen nieuwe venues uit heel Europa. En helemaal in ons kikkerlandje waar de venuebranche sterker is dan ooit! Nieuwe verrassende venues, waanzinnige comebacks, venues met prachtige verhalen, maar ook venues die de plank volledig hebben misgeslagen.

2015 was naar mijn weten een jaar met een nieuw ‘speltheorie’. En hiermee bedoel ik dat we als één branche onze eigen theorie hebben gecreëerd en onszelf een plek hebben gegeven binnen de eventbranche. En dit meen ik oprecht. We zijn gewoon echt ons verhaal gaan vertellen. Oprechte contentmarketing, alsof ik de wereld draait door zit te kijken. Gewoon vanaf mijn Iphone en daar wil ik juist op inspringen.

Maar check deze video eerst: 

Volgens voorspellingen zijn er in 2020 meer dan 1 biljoen sensoren verbonden met het internet. Deze sensoren bevinden zich in mensen (onze klanten) en allerlei andere levenloze voorwerpen. Gezamenlijk vormen ze als het ware een digitaal zenuwstelsel dat een continue stroom van ruwe data, informatie en nieuwe inzichten oplevert. Inzichten die je als Venue Marketeer nodig hebt om je werk te kunnen sturen. Omarm alle data die je kan krijgen om je klanten te begrijpen, maar sla niet door. De fysieke wereld kan je niet vergelijken met de digitale wereld en dat wil ik je meegeven voor 2016. Een marketingonderzoek of data kennen alleen het verleden en kunnen je alleen helpen om te sturen en meer te focussen. Maar wat de Venue doet met jouw klanten en gasten in de fysieke wereld is iets wat al honderden jaren heeft gewerkt. Zonder Facebook, Google Analytics, Adwords en al die andere dataslurpers. Nu klink ik als 34 jarige misschien traditioneel, maar het enige wat ik wil zeggen is dat je heel goed een balans moet vinden tussen data, fysieke Venue Energie, mentale Venue Energie
en spirituele Venue Energie. Onze klanten hebben dus om tot een goede keuze te komen, bewust of onbewust, de behoefte om de merk-energie van je venue te ontvangen. En dit kan niet altijd digitaal. Lees hier meer over Venue Energie.

Let’s rock again in 2016! 

Ik wens al mijn lezers hele fijne en warme feestdagen en ik hoop jullie weer een jaar lang te mogen inspireren met mijn visie over Venue Marketing!

Stijn