Als het even kan fiets ik op de weg naar huis graag even langs deze prachtige venue aan het museumplein in Amsterdam. Een venue die keer op keer de juist snaar raakt bij eventplanners. Een venue met misschien wel de juiste toon in venue marketing! Ik heb het hier over Het Koninklijk Concertgebouw. En in mijn ogen de professional die hier achter zit: Laura Beenders. Welkom!

Wie is Laura Beenders?
‘Ik ben zo’n 25 jaar werkzaam in de culturele en evenementen industrie, zowel internationaal als nationaal. Op dit moment als Sales Director bij het Concertgebouw in Amsterdam, voorheen in de event- en sales industrie in Azië; Bangkok. Ik woon samen met mijn man en drie kinderen in het prachtige Haarlem en hardlopen is voor mij de tegenhanger van het lekkere eten en koken, waar ik dol op ben. Vooral Aziatische gerechten!’

logo-concertgebouw-t

Bedrijfsprofiel Het Koninklijk Concertgebouw
Het Concertgebouw is gebouwd in 1888 en sindsdien worden er klassieke concerten georganiseerd. Anno 2016 organiseren we jaarlijks zo’n 700 concerten en 150 events, variërend van het bedrijfsfeest van Rituals tot aan sit-down diners, events, congressen en vergaderingen. De venue heeft echt de Wow factor; het is een prachtige venue om voor te mogen werken!

Wat was tot nu toe je mooiste actie in (venue) marketing waar je supertrots op bent, en wat heeft het je opgeleverd?
4 jaar geleden deden we nog niets aan actieve sales en venue marketing. Als je kijkt waar we nu staan is dat fantastisch. Waar ik ook trots op ben is dat ik samen met Michiel Lindenbergh, Karin Brandt en Mark de Kruijck aan de wieg heb gestaan van de Unique Venues of Amsterdam, met als doel de positie van Amsterdam als bestemming voor congressen en evenementen te versterken door samen te werken. We zijn nu een officiële vereniging met 25 actieve leden!

Hoe zorg je dat Het Koninklijk Concertgebouw onderscheidend blijft door middel van marketing?
Het Concertgebouw is natuurlijk een prachtig gebouw, de ambiance , de sfeer en de warme hospitality zijn key. Waar wij intern veel aandacht aan besteden is dat we in alle opzichten een sublieme kwaliteit willen leveren, zowel op het gebied van personeel, persoonlijke aandacht en het ontzorgen van de opdrachtgevers. ‘Worth of mouth’ is hierin erg belangrijk; er is ons alles aan te doen dat de klanten meer dan tevreden de deur weer uitlopen na hun event.

Prachtige homepage van Het Koninklijk Concertgebouw. Nieuwsgierig? Klik hier

home_-_concertgebouw_nl

Beste advies dat iemand jou ooit gegeven heeft?
Geloof in jezelf en laat je niet tegenhouden door meningen van anderen. Als je echt ergens in gelooft dan heb je ook de spirit en drive om er een succes van te maken.

Waar ligt volgens jouw de toekomst van (venue) marketing?
Klantbeleving blijft centraal staan, ons succes hangt af van ons gedrag. Online gesprekken gaan vooral over de offline klantbeleving en serviceverlening. Uiteindelijk spelen onze klanten de belangrijkste rol bij ons sales en marketing.

Welke reeds recente techniek of tool interesseert jou het meest?
Wij verkopen onze concert tickets onder andere via online wederverkopers als Tripadvisor, Get Your Guide enz. Wij zijn intern bezig met een zogenaamde API om onze content en beschikbaarheid digitaal te ontsluiten, dat is een hele interessante ontwikkeling.

De grootste blunder ooit gemaakt?
Ik heb ooit wel eens iemand gefeliciteerd met een zwangerschap, je voelt hem al aankomen, diegene was niet zwanger.. geen goede eerste indruk…

Stel je krijgt de kans om een venue te lanceren in 3 maanden tijd, hoe zou jij dat aanpakken?
3 maanden is natuurlijk wel erg kort, dan zou ik ervoor zorgen dat we de venue met een enorme Big Bang zouden lanceren. Alle kanalen inzetten, zowel online als offline, startend met een groot event voor alle eventmanagers.

zaal

Heb je een gouden tip voor andere venue marketeers?
Bewaak mede dat de kwaliteit van je venue, service, hospitality zo hoog mogelijk blijft en gebruik de positieve feedback van klanten in je marketing en sales.

Bedankt Laura voor je inspiratie!
Meer over deze prachtige venue? Ga hier naar de website

Click here