Vlammende content, SEO gevechten om de eerste plek, nieuwe venue logo’s, schitterende websites, pakkende introducties, sterke campagnes en heel veel nieuwe venues. 2016 was gewoon FFFFFFantastisch..! 2015 voelde meer als een oude diesel die je net start! Maar het gevoel dat je na het gepruttel echt op gang komt, dat was 2016. En nu? Gas geven natuurlijk! Haal die geweldige ideeën uit de vrieskast. Laat je marketingbudget procentueel meegroeien met de omzet! Neem eindelijk “The Kid” aan! Groei, groei, groei! Handen aan het stuur dus, want 2017 wordt een fantastisch jaar!

Van links en rechts worden we overspoelt met nieuws dat het goed gaat met de eventbranche! Er worden meer events georganiseerd met meer budget! En factor ‘prijs’ is niet meer zo doorslaggevend als wij denken. Volgens het onderzoek gaat het meer om sfeer & uitstraling. Al deze positiviteit betekend een geweldig boost voor jouw venue omdat jouw afzetmarkt groter en veel interessanter wordt.  Dat betekend wel dat je heel goed moet gaan kijken naar je online strategie en hoe je beelden inzet in jouw venue marketing. Foto & Video Marketing in 2017 op zijn best dus!

Venue marketers: Locatieonderzoek 2016 is goud waard!
Klopt jouw customer journey wel met de venue motieven van de opdrachtgever? Heb jij de juiste tools op je website staan? Moeten er meer CTA’s komen voor jouw aanvraagformulieren op de website? Is bellen ‘out’ en online ‘in’? Dit en nog veel meer vind je in het Locatie onderzoek van High Profile Locaties. Nogmaals grote bewondering voor het hele team die dit mogelijk heeft gemaakt, want niks is fijner om te weten of je de juiste koers vaart. Je krijgt een objectief beeld van je eigen positie. Je krijgt betere inzichten in sterke en zwakkere punten waardoor je interne en externe processen kan verbeteren. En hierdoor kan je weer realistische doelen vaststellen. En bovenal voor venue marketers: het is leuk! Bestel hem hier:
citeria-locatiekeuze

2017 & Venue Marketing!
2017 wordt voor venue marketing een jaar van online marketing, social media marketing en beeldstrategie. Ik zie namelijk een tendens dat veel venues in Nederland & België hiervoor geen tijd hebben of er helemaal niks mee doen. Stom! Want juist in deze tijd waar onze doelgroep online georiënteerd is, moet dit gedeelte heel goed georganiseerd zijn. Tevens haak ik in op venue branding omdat sfeer & uitstraling volgens het Locatieonderzoek hoger in het beslissingsproces valt!  Ik geef Venue Marketers in binnen- en buitenland een ‘playground’ met hun verhalen over venue marketing, campagnes en passie voor het vak! En natuurlijk nog veel meer! To be continued..

Ik wens bij deze alle venue marketers & eventprofs een jaar vol kracht en passie. En laten we vooral elkaar inspireren!

Alle remmen los! Stijn