Heineken is een bedrijf waar wij als Nederlanders trots op zijn. Een biertje van Heineken kun je overal ter wereld drinken. Elke dag ontvangt de Heineken Experience in Amsterdam dan ook honderden bezoekers. Wat lang niet iedereen weet, is dat de brouwerij niet alleen een attractie is, maar dat de locatie ook geregeld zakelijke gasten ontvangt voor meeting & events. Jelle en Roxy, respectievelijk al 12 en 4 jaar in dienst bij Heineken, zien dat er nog  veel meer potentie zit in de meeting & eventruimtes. Daarom zijn zij een van de eersten die meedoen aan de powersessies van School of Venues.

Wie wil nou niet kunnen zeggen dat hij in de brouwerij van Heineken een meeting heeft gehouden? Bijzonder is de locatie zeker. Op de bovenste verdieping van het historische gebouw zijn 5 verschillende meetings rooms gecreëerd. Elke ruimte heeft een eigen karakter en de grootste meeting room, waar tot 400 personen terecht kunnen, heeft zelfs een terras met uitzicht over Amsterdam. Op dit moment ondergaat Heineken Experience een restyling om de locatie helemaal ‘ready’ te maken voor een nieuwe stap richting de zakelijke markt.

Hoe breng je dit onder de aandacht van je publiekZelf zien Jelle en Roxy de powersessies van School of Venues als de eerste stap in de goede richting. Tijdens de powersessies worden je ‘oogkleppen’ afgedaan, volgens Jelle en Roxy. Iedereen loopt al wel met ideeën en opvattingen rond over marketing. Het feit dat ze bij Heineken Experience een stapje achterliepen op de andere deelnemers, beginnen ze daardoor nu als een voordeel te zien. Beginnen bij nul is makkelijker dan aanpassen.

Diederik en Stijn zorgen tijdens de sessies dat iedereen nieuwe inzichten opdoet, door je meer te laten nadenken over de zachte en harde kernwaarden van het bedrijf.  Niet alleen tijdens de sessies, maar voornamelijk terug in de auto worden de hersenen nog eens goed gekraakt. Halverwege het programma – de powersessies ‘Van Venue naar Brand’ en ‘Venue content marketing’ zijn inmiddels afgerond – zitten Jelle en Roxy al vol goede ideeën. ‘Het perfecte event brouwen!’, dat is wat zij willen. Van de website tot aan de meeting & event zalen wordt dat thema uitgewerkt. Aan het einde van de powersessies zullen zij aan de rest van het bedrijf laten zien wat ze allemaal samen hebben bedacht.

Waar staat Heineken Experience over 5 jaar? Het is dan ‘De meeting & event locatie van Nederland.’ Zoals ze het zelf zeggen: ze zitten op de mooiste locatie, met personeel dat gefocust is op kwaliteit en straks hebben ze ook nog de gaafste vergaderlocaties in het teken van de echte Heineken Experience. What else do you want?