Begin 2014 ben ik gevraagd om een tijdens een internationale event- en livecommunicatie beurs een presentatie te geven over Venue Marketing. Iemand van de beurs had mijn blog bij Greatervenues opgepikt. (Hoe vet!!:)) Ik kan mij herinneren dat ik toen net klaar was met de mijn 3e blog over venue motieven, en in de startblokken stond voor de venuematrix die de identiteit van een venue in één oogsoplag laat zien. Ik kreeg wel positieve reacties van over mijn blogs van Venue Marketeers, eventcollega’s en klanten, maar nu zaten er 150 Venue Marketeers voor mijn neus. Alle soorten venues waren aanwezig: hotels, industriële venues, beursvenues, historische venues, varende venues, restaurants en zelfs iemand die bezig was met het positioneren van een skihut in de Zwitserse Alpen. Na de 20 minuten kregen de Venue Marketeers de mogelijkheid om vragen te stellen. Feedback geven mocht natuurlijk ook, want over hoe ik Venue Marketing wil laden stond toen nog volledig in de kinderschoenen. Integendeel: ze wilden mijn presentatie gebruiken voor hun eigen marketingdoeleinden. Eerlijk gezegd had ik alle vragen wel verwacht, maar deze zag ik niet aankomen. Voor mij was dit een bevestiging dat mijn koers goed is, en dat mijn collega’s van al die prachtige venues heb mogen inspireren met mijn kijk op Venue Marketing, wat niks anders is dan een weerspiegeling van mijn werk als marketeer bij OCEANDIVA zodat ik informatie creëer die ik nodig heb om mijn werk goed te kunnen doen.

GetInline-4
Of Venue Marketing een begrip is of moet zijn, dat laat ik altijd aan jullie over. Ik geloof er in ieder geval heilig in! Tijdens en na de crisis is het begrip ‘marketing’ in zijn algemeenheid, en ook in de locatiebranche explosief gegroeid. Steeds meer locaties zien marketing als een discipline. En terecht! Het vermarkten, positioneren of verkopen van een venue is een specialisatie op zich. Kiest iemand voor een venue, dan is die persoon bezig met gevoelens, meningen en wensen. En hoe reageert die persoon op jouw venue, en hoe kun je als venue inspelen op de manier waarop die persoon jouw venue waarneemt? Dan heb ik het over zowel de klant als de gast. Daarnaast heeft iedere type venue heeft een bepaalde lading, wat associaties oproept bij de klant. Welke Venue Marketeer wil deze informatie nou niet? En als je ziet hoeveel marketingdisciplines, tools en processen er zijn deze informatie te verspreiden? En daar blog ik over. Al mijn blogs komen voort uit mijn fantastische job als marketing manager bij OCEANDIVA. En wie mijn blog lezen? Simpel; Iedereen die gek is op venues of hiermee iets wil doen. Niet zo zeer omdat dit op jouw visitekaartje staat, maar omdat dit je passie is. En hoe ik mijn blogs schrijf? Niet langdradig met lange theorieën, maar juist kort en krachtig en wat nodig om jou als Venue Marketeer in beweging te brengen.

Mijn grote dank gaat uit naar het enthousiaste team van Greatervenues die mij de kans hebben gegeven om over Venue Marketing te bloggen. Mijn blogs zullen dus ook op Greatervenues te lezen zijn. Ik hoop dat mijn stijl jullie aanspreekt en dat ik jullie de komende jaren mag blijven informeren, inspireren en amuseren. Ik sta altijd open voor feedback, vragen of suggesties dus schroom niet om mij te mailen. Ik post niet iedere week, maar wil je echt niks missen van mijn blog? Stuur dan een mail naar s.oudevrielink@oceandiva.nl, dan laat ik je weten wanneer een post komt.

VEEL PLEZIER!!!

Stijn..