Ken je deze App al? Waarom maak je hier geen video van? We moeten onze SEO-strategie aanpassen omdat Google haar algoritme heeft veranderd, zijn simpele uitspraken van de Generation Z! Op kantoor bij mij zitten er twee: 19 en 23 jaar zijn ze. Geweldig ‘Kids’. Het is niet dat ik mij oud voel, maar ik voel wel dat ik mee met hun tijd moet. Zij zijn namelijk onze toekomstige marketers, event-managers of venue marketers. Venue Marketing verandert snel dus we moeten continue relevant zijn, kansen zien en valkuilen voorkomen. En de Generation Z helpt je hierbij. Zij zorgen voor de frisse blik die we soms zo hard nodig hebben. Zij weten wat ‘hot topic’ is al voordat jij op je Google App drukt.

Generation Z groeit op een zeer onrustige en onzekere wereld. Kijk maar wat er nu gebeurd met het merk “Trump”. Ze zijn geboren tussen 1995 en 2010 en zijn hierdoor de eerste digitale opwekking. Jouw missie als venue marketer moet zijn om zoveel mogelijk in te spelen. En dan het ik het over merkbeleving. Dus jouw venue als brand! Dit geeft namelijk leuke en interessante inzichten.

Typische eigenschappen van Gen “Z”:

    • G “Z” heeft haar verwachtingen geheel gezet op de toekomst.
    • Deel economie is hotter dan ooit. Kennen jullie Splacers al? De Airbnb voor locaties. (check mijn blog)
    • De fun factor is enorm belangrijk. Meer interactie online of in de app. Digital fun!
    • G “Z” zoekt vooral de verbinding op als het gaat om vertrouwen en openheid. Transparantie is toch de keyword voor venues?
    • Ze verwachten ook de toegevoegde waarde jouw venue op een eerlijke manier. So, don’t trick them!
    • Ze communiceren online, of misschien beter gezegd: ze leven online. Ze zijn continue opzoek naar ‘on the move channels’ en dagen zichzelf altijd uit. Online venues boeken? Dat kan..(lees hier)
    • Ze staan liever in contact met hun naasten, dan dat ze ingaan op social sharing.

gen

Een van de belangrijkste is dat je hun tone of voice spreekt en dat je ze laat meedenken in jouw ideeën als venue marketer. Wees er op voorbereid, want je wilt echt niet te laat zijn. Ben je op zoek naar een creatieve boost, lees hier mijn blog “Ga op zoek naar de Kid” Super waardevol om te hebben al venue.

Let’s get started!

Bron: Howcoolbrandsstayhot