Heb je wel eens een campagne opgezet met Tesla, Tony chocolony of JBL? Ik hoor je al denken…(passen die bij ons? die willen toch helemaal niet met ons werken). Ho ho! Wel wanneer je creatief, strategisch en een verbinder bent. Door merken te verbinden haal je veel meer uit je venue. Waarom? Omdat kernwaarden elkaar reageren. Het is een ‘chemie’. En precies dit is nodig om een merk te bouwen, te behouden, maar zeker ook als je het moeilijk vindt om jouw boodschap nog door die ‘content jungle’ in locatieland heen te krijgen. Kijk, heel diep van binnen werkt de brein van de opdrachtgever op basis van associaties. Deze associaties zorgen ervoor dat de ‘opdrachtgever’ verbindingen kan maken en dus ook een keuze. Hoe mooi zou het zijn als deze opdrachtgever een keuze maakt op basis van een associaties met een merk die weer verbonden is met jouw venue. Jouw kernwaarden worden direct geactiveerd en dit is zo veel waard in jouw venuemarketing. 

Merkverbindingen versterkt namelijk het merkbewustzijn van de opdrachtgever. De associaties die de opdrachtgever dus maakt versterkt weer jouw venue. Indien het merkbewustzijn van jouw venue groter is, zal het deel uitmaken van het geheel van merken die door de opdrachtgever overwogen worden bij het inzetten van een venue. Die ene explosie of de intense emotie die los komt zorgt voor een mega boost in de energie van jouw venue. Het zorgt ook voor nieuwe inzichten en het geeft je personeel een boost. Er zijn weinig venues in locatie land die dit als strategie hebben, dus pak deze kans! Steek hier alleen tijd in als je niet tevreden bent over jouw identiteit en dat je minder scoort dan een 6 (schaal 1 – 10). Ik noem het de vernieuwde merkambitie waarbij alles draait om values > waarden. Dit is de basis voor iedere venue. En dan heb ik het niet dus niet over die ongelooflijke nietszeggende waarden zoals “service, gastvrij, creatief, gedreven etc” die 90% van locatieland al claimt . Ga aub deze concurrentie niet aan! Jouw focus moet veel kleiner zijn, dan wordt je pas succesvol. Wordt dus marktleider in een micro-economie! Want hoe fundamenteler jouw waarde, hoe langer jouw levensduur.

Wil je meer weten over merkverbindingen en hoe je dit inzet als strategie? Schrijf je dan in voor de powersessie: “Van Venue naar Brand” van School of Venues.