Expo Houten is door haar ligging misschien wel de meest bereikbare evenementenlocatie van Nederland. En zij weten als geen ander om ‘bereikbaarheid’, de nummer 1 belangrijkste beslissing-motief van de zakelijke opdrachtgever, te integreren in venue marketing. Maar Expo Houten is vernieuwd. De afgelopen 5 jaar zijn ze flink bezig geweest om de locatie te upgraden. Wat is hun gedachte hierachter, maar vooral; wat is hun gedachte achter venue marketing?
Al vijf jaar zijn we druk bezig om de locatie te upgraden zodat we de zakelijke opdrachtgevers nog beter kunnen servicen, vertelt Eline van Rooijen, enthousiaste sales en marketeer van Expo Houten. Met Hal 1 en Hal 2 zijn we twee jaar geleden begonnen. De reacties waren toen zo positief, dat dit voor ons een signaal was om door te pakken en meer te gaan ontwikkelingen. De wensen en behoeften van onze zakelijke opdrachtgevers zijn zo veranderd de afgelopen jaren, dat we goed hebben geluisterd naar wat zij precies willen. Hierdoor behouden wij onze huidige opdrachtgevers en trekken we nieuwe doelgroepen aan.
Goed luisteren naar de klanten is niet alleen de basis van succesvolle locatie, maar is ook de basis voor onze vernieuwde website. Onze Venue Marketing bestaat voornamelijk dat we onze opdrachtgevers en gasten op de hoogte houden via social media. Ik geloof niet in lange teksten, maar in sterke beelden die het hele proces laten zien. De interactie op onze kanalen is hierdoor groot en zowel de opdrachtgevers als gasten reageren op de post. Verder adverteren we over de mogelijkheden van Expo Houten in een aantal vakbladen.
De reacties tot nu zijn super positief. Dit is voor ons een signaal dat we op de goede weg zitten met onze locatie en het hele team. De eerste beurs in de nieuwe situatie heeft inmiddels gedraaid. Deze opdrachtgever was zo enthousiast dat zij hun plattegrond voor volgend jaar gaan omgooien om de nieuwe situatie nog beter te benutten.