Nu vliegen er even niet in zit, zijn onze gemakkelijk per trein en auto te bereiken buurlanden interessanter dan ooit!

Steeds meer evenementenlocaties vinden dan ook hun weg naar Duitsland. Met twee uur rijden zit je middenin het gebied met de meeste eventbureaus van onze oosterburen; Nordrhein-Westfalen. Tijdens deze 2-daagse training gaan we samen aan de slag met een Duitse propositie die we als houvast gebruiken als we aan de slag gaan met het doel om jouw Nederlandse locatie te vermarkten in de Duitse evenementenbranche. Daarnaast leer je het complete Duitse event-landschap kennen én hun marketingkanalen, begrijp je hun cultuur beter en gaan we acties creëren om leads te genereren.  Aan het einde van de training heb je een marketingplan voor 6 maanden in handen, speciaal gericht op de Duitse markt. Trainer Stijn Oude Vrielink werkt al 10 jaar in de Duitse evenementenbranche en woont in Düsseldorf. 

Resultaat: 

  • Je ontwikkelt je eigen propositie voor de Duitse evenementenbranche;
  • Je ontwikkelt een marketingplan voor 6 maanden;
  • Je kent de behoeften, wensen en frustraties van (zakelijke) Duitse opdrachtgevers (doelgroepanalyse);
  • Je weet alles over Duitse marketingkanalen en het Duitse medialandschap.

Programma

Tijdens de incompany-training ‘Zakendoen in de Duitse evenementenbranche’ komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1:
1. Introductie over de Duitse evenementenbranche
2. Onderzoek kansen & bedreigingen in de Duitse evenementenbranche
3. Opstellen van doelgroepanalyse 
4. Workshop propositie

Dag 2:
5. Het maken van een Customer Journey (oriëntatiefase en boekingsfase)
6. Het opstellen van een Marketingplan voor 6 maanden 

Voor wie: Voor evenementenlocaties, hotels, congreslocaties, vergaderlocaties. Voor zowel B2B als B2C.

Investering & locatie: Op aanvraag (maximale groepsgrootte is 5 personen).
Duur: 2 dagen (dagelijks van 09.30 uur tot 14.30 uur). Trainingen wordt op locatie gehouden.

Interesse?
Stuur mij meer info

In deze praktijkgerichte training staat de ontwikkeling van kennis en vaardigheid centraal die voor de Duitse evenementenbranche van toepassing en belang is. De training wordt verzorgd door Stijn Oude Vrielink, venue-marketeer met meer dan 10 jaar ervaring in het vermarkten van evenementenlocaties op de Duitse Eventbranche.  De verschillende onderwerpen worden op boeiende en onvergetelijke wijze gepresenteerd. 

Photo by Claudio Schwarz | @purzlbaum on Unsplash