Influencer marketing is booming voor locaties en hotels. Maar wat houdt het precies in? En wat is het verschil tussen B2B en B2C influencer marketing? En hoe kan jij je voordeel uit een samenwerking halen samen met een influencer? En is een influencer eigenlijk wel de juiste term?

B2B influencer marketing is de perfecte service om in contact te blijven met jouw gewenste doelgroep, door een lange termijn samenwerking op te zetten met een persoon die deze doelgroep vertegenwoordigt. Een persoon die de sector kent, en met jou samen diverse online en offline activiteiten wil inzetten om jouw product of dienst top of mind te maken en te houden.

Na deze training weet je alle ins & outs over B2B influencer marketing en hoe je dit kan toepassen binnen jouw locatie of hotel. Een basis aanpak ligt klaar op maat van jouw bedrijf en hoe jij met influencer marketing aan de slag kan en hoe jij de juiste influencers kan vinden.

Resultaat:

  • Na de training weet jij alle ins & outs over B2B influencer marketing én hoe influencer marketing kan bijdragen tot het bereiken van jouw doelen
  • Tijdens de training krijg je concrete voorbeelden van case studies die zijn gedaan in de sector en daarbuiten.
  •  Je krijgt waardevolle insights en tips ; hoe ga je nu om met een influencer, wat zijn de zaken komen kijken bij het opzetten van een campagne én hoe kan de kennis van de influencer bijdragen tot jouw succes?
  • Je brengt zelf al je (digital) marketing activiteiten in kaart en kijkt welke activiteiten je kan verbeteren door middel van het gebruik van een influencer
  • Na afloop van de workshop ga je naar huis met een concrete tips om zelf een campagne op te starten en hoe je het succes van de campagne kan meten.

Programma:

Het is geen one shot zoals veel mensen denken. Nee, je kan veel meer uit een B2B influencer campagne halen dan je denkt, vandaar deze workshop/training.

De training bestaat uit 2 delen:

  1.  Presentatie over B2B influencer marketing; wat is B2B influencer marketing, hoe zet je een succesvolle campagne op, hoe vind je de juiste influencers voor jouw bedrijf, en voorbeelden uit diverse sectoren.
  2.     Interactief gedeelte waar je al je digital marketing activiteiten in kaart brengt en hoe influencer marketing ingezet kan worden binnen jouw bedrijf (of misschien nog niet).

Voor wie: Voor evenementenlocaties, hotels, congreslocaties, vergaderlocaties, voor zowel B2B als B2C, en andere aanbieders in de wereld van de evenementenbranche.

 

Investering & locatie

  • Op aanvraag (maximale groepsgrootte is 4 personen)
  • Duur: 1 dag (dagelijks van 09.30 uur tot 14.30 uur)
  • Op locatie.

Interesse?
Stuur mij meer info

In deze praktijkgerichte training staat de ontwikkeling van kennis en vaardigheid voor de hybride evenementenlocatie centraal. De training wordt verzorgd door een Mariska Kesteloo van World of MICE en heeft jaren ervaring met B2B influencer marketing. De verschillende onderwerpen worden op boeiende wijze gepresenteerd.