B2B Influencer marketing is booming voor locaties en hotels. Logisch, met de inzet van een (social) influencer kun je specifieke doelgroepen gerichter bereiken. Generatie Z krijgt steeds meer invloed en koopkracht en laat zich vooral beïnvloeden door indrukken via social media en influencers.

Hiermee is B2B influencer marketing bijzonder interessant voor iedere locatie en hotel. Hoe kom je in contact met een voor jouw doelgroep relevante influencer? En hoe zorg jij ervoor dat deze influencer je content via de meest effectieve kanalen promoot? Na deze training weet je alle ins & outs over B2B influencer marketing en hoe je dit kan toepassen binnen jouw locatie of hotel. Een basis aanpak ligt klaar op maat van jouw bedrijf en hoe jij met influencer marketing aan de slag kan en hoe jij de juiste influencers kan vinden.

Resultaat:

  • Na de training weet jij alle ins & outs over B2B influencer marketing én hoe influencer marketing kan bijdragen tot het bereiken van jouw doelen
  • Tijdens de training krijg je concrete voorbeelden van case studies die zijn gedaan in de sector en daarbuiten.
  •  Je krijgt waardevolle insights en tips ; hoe ga je nu om met een influencer, wat zijn de zaken komen kijken bij het opzetten van een campagne én hoe kan de kennis van de influencer bijdragen tot jouw succes?
  • Je brengt zelf al je (digital) marketing activiteiten in kaart en kijkt welke activiteiten je kan verbeteren door middel van het gebruik van een influencer
  • Na afloop van de workshop ga je naar huis met een concrete tips om zelf een campagne op te starten en hoe je het succes van de campagne kan meten.

Programma:

Het is geen one shot zoals veel mensen denken. Nee, je kan veel meer uit een B2B influencer campagne halen dan je denkt, vandaar deze workshop/training.

De training bestaat uit 2 delen:

  1.   Presentatie over B2B influencer marketing; wat is B2B influencer marketing, hoe zet je een succesvolle campagne op, hoe vind je de juiste influencers voor jouw bedrijf, en voorbeelden uit diverse sectoren.
  2.     Interactief gedeelte waar je al je digital marketing activiteiten in kaart brengt en hoe influencer marketing ingezet kan worden binnen jouw bedrijf (of misschien nog niet).

Voor wie: Voor evenementenlocaties, hotels, congreslocaties, vergaderlocaties, voor zowel B2B als B2C.

Investering & locatie

  • Op aanvraag (maximale groepsgrootte is 4 personen)
  • Duur: 1 dag (dagelijks van 09.30 uur tot 14.30 uur)
  • Op locatie.

Interesse?
Stuur mij meer info

In deze praktijkgerichte training staat de ontwikkeling van kennis en vaardigheid voor de hybride evenementenlocatie centraal. De training wordt verzorgd door een Mariska Kesteloo van World of MICE en heeft jaren ervaring met Influencer Marketing. De verschillende onderwerpen worden op boeiende wijze gepresenteerd.