Duurzaamheid is tegenwoordig een van de top 5 beslissingscriteria van opdrachtgevers tijdens hun keuze voor locaties en hotels. (Dit is overigens niet alleen in locatieland het geval, maar overal!) De druk op dit belangrijke hot topic neemt vanuit de hele wereld toe. Tegelijkertijd speelt de sociale norm een grote rol. 

Hoe draagt jouw locatie haar verhaal over duurzaamheid uit en in hoeverre is deze verweven in jouw sales- & en marketingproces? Is je duurzame verhaal duidelijk – en is dat ook voor jouw team het geval? Wil jij een green queen of groene koning worden met een duurzame propositie die de vermarkting van jouw locatie naar the next level duwt?

In deze 2-daagse training geven we jouw duurzame projecten en USP’s een krachtig podium om het hele marketing- & salesproces door een groene bril te bekijken. We geven je insights over hoe opdrachtgevers, intermediairs, verenigingen en associaties het thema duurzaamheid meenemen in hun beslissingsproces. Ook delen we inspirerende praktijkvoorbeelden en creëren we met het hele team een gedeelde, samen gedragen, duurzame missie. Daarnaast zorgen we ervoor dat de teamleden, ieder op hun eigen, unieke manier, jouw verhaal delen op hun eigen kanalen zoals LinkedIn.

Wil je dat je teamleden hun duurzame ‘trots’ met plezier en op authentieke manier delen op LinkedIn? Dan is deze training ideaal!

Resultaat:

  • Een onderbouwd en authentiek, duurzaam verhaal dat 100% past bij jouw venue & team
  • Een plan van aanpak voor het integreren van je eigen duurzame projecten & USP’s in het marketing- & salesproces
  • Een content-missie die past bij een duurzame strategie
  • Merkgedreven content vanuit jouw duurzame verhaal, persoonlijk gecreëerd met en gedragen door het hele team.

Programma: 

Tijdens deze 2-daagse incompany-training komen de volgende onderwerpen aan bod. 

Dag 1: 

  • Waarom is duurzaamheid belangrijk?
  • Wat speelt er bij de opdrachtgevers?
  • Trends in de branche
  • Cases van locaties & hotels
  • Workshop ‘Duurzame missie & duurzaam verhaal ontdekken’
  • Workshop ‘Customer Journey voor een duurzame integratie in het marketing- & salesproces’

Dag 2: 

  • Workshop ‘Contentplan rondom de missie en duurzaamheid’
  • Workshop ‘Persoonlijk en duurzaam gedreven content delen op LinkedIn’ 
  • Het ontwikkelen van een 3-maanden-contentkalender 

Voor wie:
Evenementenlocaties, hotels, congreslocaties en vergaderlocaties, zowel B2B als B2C. Op aanvraag (maximale groepsgrootte: 5 personen).

Interesse?
Stuur mij meer info

Duur:
2 dagen (dagelijks van 09.30 uur tot 14.30 uur). Trainingen worden op locatie gehouden.

Trainer:
De training wordt verzorgd door o.a. Stijn Oude Vrielink, Venue Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring in het vermarkten van evenementenlocaties.