De klok tikt door en de tijd dringt voor de evenementenindustrie! De evenementenindustrie staat door COVID-19 op de rode lijst van acuut bedreigde industrieën! Daarom kleurt de evenementenindustrie hun locaties en gebouwen rood in de nacht van 25 op 26 augustus 2020. 

Iedereen kan meedoen: evenementenlocaties, hotels, eventorganisatoren, musea, festivalorganisatoren, cateraars, licht- & geluidsbedrijven, interieur- & decoratie-experts, incentive bureaus en entertainment-bedrijven. 

Al deze professionals in Nederland zullen in de nacht van 25 op 26 augustus hun gebouwen rood licht uitlichten om de liefde te verklaren aan ons vak en iedereen binnen onze branche van mental support te voorzien. Daarnaast willen we de aandacht van de politiek én de rest van ons land vestigen op de dramatische situatie waarin zeker ook onze industrie zich op dit moment bevindt.

Naast het hart dat we onze vakgenoten hiermee onder de riem steken, willen we het grote publiek van Nederland bereiken om de alarmerende toestand van de evenementenindustrie te benadrukken: het kan ons niet duidelijk genoeg zijn hoe nijpend de situatie is! Dit kan alleen door een grootschalige campagne die real-time en op vele locaties verspreid over heel Nederland plaatsvindt en alle media-aandacht krijgt: tijdens deze speciale nacht zijn wij samen LIVE! 

Wat zijn onze doelen?
1. Laten zien hoe prachtig, groot en impactvol de evenementenindustrie is en haar miljardenwaarde onderstrepen.
2. Voorkomen van een massale golf van faillissementen.
3. Voorkomen dat tienduizenden banen op de tocht komen te staan.

Waarom de kleur rood?
1. De kleur rood staat voor de liefde voor onze prachtige eventbranche.
2. De evenementenindustrie staat op de rode lijst van bedreigde industrieën.
3. Rood alarm voor een miljardenmarkt en tienduizenden banen die verloren dreigen te gaan.

Aanpak & Social Media
Hoe (groots) je het aan- en uitpakt, mag je helemaal zelf invullen. Je licht je eigen locatie of gebouw rood uit. Wij vragen je alleen jouw foto’s of video’s te posten onder de hashtag #nightoflive. Download hier het social mediapakket laat de branche zien dat je meedoet aan Night of Live. En volg ons op Facebook, Instagram en Linkedin. Zo creëren we met z’n allen buzz binnen de media. 

In Duitsland deden 7700 locaties mee
Alle credits gaan naar de heer Tom Koperek en zijn team en partners van LK Aktiengesellschaft. Zij zijn de initiator van Night of Light in Duitsland dat plaatsvond met dezelfde gedachtegang en dezelfde doelen tijdens de nacht van 22-6-2020 op 23-6-2020. Het was een megasucces met meer dan 7.700 deelnemende locaties, een half miljoen kijkers en veel aandacht van de Duitse media. Zij hebben ons geïnspireerd dit concept ook in Nederland uit te rollen. Waarvoor heel veel dank!

Want we doen dit voor elkaar, met elkaar.

Jullie Stijn,

Stijn Oude Vrielink I Initiatiefnemer Night of Live I Owner Venue Marketing I Connect via Linkedin
Arjen Lemstra I Oprichter en verbinder Eventsummit I Connect via Linkedin


Registratie = gratis. Hiervoor gebruiken we het systeem van Eventsummit / Livecommunity.nl 



Heb je geen locatie of gebouw en wil je de branche een hart onder de riem steken? Meld je dan hier aan . Wij houden je op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom Night of Live 2020.

(De registratie van Night of Live is gratis en wordt gedaan door Livecommunity.nl. Hier gelden hun algemene voorwaarden.)


Powered by:


Supporting partners van Night of Live 2020

Heb je vragen of ideeën? Mail naar info@venuemarketing.nl.